beRamPung d Kg. PantaI AcHeh. Penang

  • on Thursday, July 14, 2011

  • salam..alhamdulilah...hari ni masuk hari ke 3 aku ber praktikal kat Kampung Pantai Acheh, Pulau Pinang. Macam-macam dugaan ade kat sini...mcm yg aku dah citer yg lepas...n yg terbaru...aku baru jer samak baju aku nbile mlm tetiba ade pulak anjing yang lalu kat bawah tu...terpaksa la ak menyamak lagi =.=" tp ni semua dugaan dari Allah...mungkin ni kecik jer...mgkin ade yang lagi besar kan...tp xper..

    sebenarnye mlm semalam aku baru leh online sbb broadband aku dah 2 bulan xbayar...so kene terminate...n di sebabkan terlalu mengantok xdpt la aku nak update blog yg xseberape nih....thank you very much to my abah sbb dah tlg bayarkan bill...even duet abah dah xde sbb mak beli sofa raja...hehe...tp abah ckp tau2 la abah dptkan kat mane..huhu...amat terharu...kalau aku nak kluar g bayar sendiri mmg kene tunggu seminggu la baru boleh ak online smula...dah la nak kluar kat sini susah..mmg mencabar la hidup kat sini...tp BEST!!..hehehe..

    my abah yg the best

    kat Pantai Acheh ni ktorg dduk kat sebuah rumah kat perkampungan cina...dlm rumah siap ade patung tuhan lagi..Chia cakap tu tuhan atas n tuhan bawah...ade gak tuhan dapur..nak alihkan xboleh...so anggap je la mcm perhiasan kan..huhu...pastu dduk kat umah ni klu nak gune barang sume kene samak...so..agak2 barang yg mmg ktorg nak gune..ktorg samak..kalau x..biar jer la...n ni kali kedua pengalaman ak dduk/stay kat tpt org bukan muslim...kali ni agak ok gak la sbb ade teman org muslim sorg...afiq...pertame kali aku g umah sorg coursemate ak...dak sarawak..mangie name die..org iban...aku ikut die g umah aunty die kat kajang...n tpt yg die tinggl tu semua org bukan islam...bezanya dengan sekarang, mase tu...die belikan kuali, pinggan, sudu, n cawan khas utk ak gune...tp skrg..ktorg terpakse samak kalau nak gune...sbb nak beli pekan jauh...so samak je la brg2 yang leh gune...hahaha

    rumah kami

    pastu nak citer masuk dlm ladang ba alif ba ya ni...mule2 agak takot gak la...buaknyer ape...pikir nak samak la, bau die lagi...first2 rase mcm nak demam...so bile dah hari ketiga nih..ok gak la...semakin hari semakin boleh adapt....bak kate org alah bisa tegal biasa...aku dah pegang2 dah...dah wat artificial insemination (AI) kat ba alif ba ya betina, pgg anak die, n ade la beberape perkara lagi...klu nak tau cube bace nukilan Afiq n Chia nih...dah mcm log harian dah....huhu..

    setakat ni xde la wat keje berat2 sangat...datang nak belajar..buakn nak kerja ngan tokey tu.....pekerja die sume dri nepal n india (dari negara india). so xramai yg boleh ckp melayu n ade gak la sorang yg leh ckp english...selamat gak la...tokey ckp xkisah nak dtg keje bila n kalau nak blaja ape2 sume ckp dengan pekerja die..pekerja die akan tunjuk....so ok gak la kan...

    semoga LI kali ni bagi kepuasan yang lebih utk aku belajar, berdikari, pahami cara hidup org bukan muslim n paling penting semua yang berkaitan dengan ba alif ba ya ni dapat aku kuasai dengan baik...ilmu xsemestinya melalui teori...tp juga melalui pengalaman...insyaAllah semua berjalan lancar...amin...










    0 luahan perasaan:

    Post a Comment