piLiHan kiTa

  • on Friday, January 28, 2011
  • salam jumaat semua...

    hari ni....dah mule cuti mid sem...
    ramai kwn2 yg balik...ade gak yg xbalik...termasuk la gak ak...
    aku pun xtau...nape ak leh decide xnak balik..
    padahal ak rindu kat family ak...
    n sume org ade mase cuti kali ni..
    tp aku pulak yg xbalik...
    tp xpe la...klu ak nak balik skrg pun xleh...
    tiket msti dah abes....
    aku akan cube gune mase yg ade ngan sepenuhnyer...
    sbb tu adelah pilihan ak sendiri...

    minggu lepas penuh ngan test...
    mmg agak stress...smpai sakit2...
    patotnyer aku kene bersedia dri awal...klu x...mmg mcm ni la jadinyer...
    pastu test sume mmg tahap "senang" la...
    tp xpe...cube yg lagi baik mase akan dtg..
    n sakit tu juga adalah kifarah dosa2 kecil yg lalu kan???..
    alhamdulilah...

    berkaitan ngan tajuk entri kali nih..
    aku cume nak kongsi je pendapat ak...xtau betol ke x..
    dalam hidup kita nih...
    sume yg berlaku adalah pilihan kita...
    Allah hanya guide n samada Allah redha ke x...
    sbgai contoh...klu lapar...kita sndri yg tentukan...
    nak mkn or xnak...
    then Allah guide mkn mkanan yg halal...
    so kita pilih la...nak mkn ke x n makanan tu halal ke x...
    begitu juga dlm kehidupan kita....tok berjaya dunia n akhirat..
    klu nak berjaya kat dunia...
    kita pilih la...nak study or nak berfoya2...
    klu nak bejaya kat akhirat...
    kita juga pilih...nak wat maksiat or ibadat...
    dlm Quran sume guide Allah dah bg...
    so, klu kita sendiri yg pilih utk x berjaya n jalan ke neraka..
    so, jgn r salahkan org...
    sbb sume tu kita yg pilih...
    tp kitaperlu berhati2...
    syaitan ade kat sekeliling kita...
    jgn terhasut ngan godaan syaitan...
    klu x..pilihan yg kita buat...pasti dan pasti...
    bukan pilihan yg betol....

    aku post entri ni pun...tok ingatkan ak gak....
    kdg2 ak rase jauh sgt dri Allah...
    n sume tu d sebabkan pilihan ak gak...
    ak dah bnyak di hasut oleh syaitan....
    aku xnak hidup ak bahagia kat dunia...tp merana di akhirat...
    aku harap...kwn2 sume...
    dokan sy...semoga dpt hidayah dri Allah...
    terangkan hatiku...biar ak dpt buat pilihan yang tepat tok hidup ak..
    tanpa di pengaruhi oleh syaitan....



    luahan keinsafan..semoga kekal...

    0 luahan perasaan:

    Post a Comment