haNcuR kaH???

  • on Friday, September 09, 2011


  • * kuey tiaw ladna buatan sendiri *


    dah lama x update blog...sejak akhir2 ni busy...busy ngan diri sendiri n juga busy utk memastikan yg keluarga sy berada dlm keadaan yang baik n harrmoni...huhu...

    pagi td...selesai sudah external exam yang di gembar gemburkan sebelum ni....bila group pertama kene je external exam ni...aku raser cuak...tp belum cukup cuak ag...tp bila semalam...group kedua dah abes external exam tu...cuak aku bertambah2 n mcm menggila...mlm semalam...aku rase mcm stress giler..bace ape satu pun xmasuk...mungkin sbb hati aku dah gelap + bnyak dosa yg aku wat...last2 stress sndri...pastu..kol 10 je aku tido...nak bace ape2 pun aku dah xmasuk...baik aku tido...ingat nak tido kejap tp last2..lame giler tido...bangun kol 3...sambung bace sikit..mase tu bace..ade gak la masuk sikit2...tp bnyak yg xmasuk dri yg masuk...haha...pastu sambung tido kol 4 lebey sampai ke subuh...

    bila dah pagi...aku tawakal n ikot segala tips yg mak n nenek aku bagi...secara overall aku raser aku agak teruk gak la..bukan ape...dah la aku jwb teragak2...sbb ilmu cm xberape xingat...bila examiner tu bg hint...baru aku leh jawab...tp tu pun xjwb panjang2...pastu ade gak yg mmg aku betol2 xtau...aku ckp je i dont know...so kene find out la ape jawapan die...huhuhu...ade antara examiner tu tnye " U think u pass or fail"..aku pun jawab la.."i dont know...maybe intermediate"...haha..pastu die cm xdengar...ak ckp r i dont know...pastu kluar...ade ag satu examiner tu...aku xtau r die jujur ke perli...aku raser cm perli...sbb care aku jawab xmcm yg aku ni mmg betul2 cukup ilmu utk menjawab soklan yg die tnye... examiner tu ckp "Akmal, U are wasting my time.....because U already know everything" =.="   pehhh....menusuk ke kalbu aku dengar ayat tuh..huhu..sedey sungguh..yg penting dah abes..

    alhamdulilah...tp rini semuanya dah abes...rase lega...bnyak nasihat yang aku trima...bnyak improvement yg perlu aku wat n bnyak bende yang perlu aku lakukan...baru la aku boleh jadi vet sejati n vet yang berjaya.....ape2 pun...skrg aku dah lega sikit...arie ahad ni dah mula sem baru..akan masuk tahun 3...ade bnyak bende baru yg akan d blaja...ntah la...mudah2an aku boleh lalui ngan baik...insyaAllah...harap2 Tahun 3 ni aku dpt blaja ngan baik...new environment, new studnt, new class, new place to study....cume skrg ni..semangat pun perlu baru utk ganti semnagt yg dah luntur dlu..huhu...

    ok...ni je kowt...ape2 pun...akan story2 ag..

    chow, 
    Akmal


    6 luahan perasaan:

    The Expecto Pectronum said...

    tak pe...anggap je tu semua sebagai 1 pengalaman baru & cabaran utk kita..so skang kita dah tau la ape yg kita patut lakukan utk baki lagi 3 tahun ni...papepun i wish u all the best buddy..jngn stress2x..^_^

    Akmal Ezat said...

    laili: tengs...huhu...tu la..dah kurg sikit stress...tp blaja kene bnyak ag...kene bersihkan hati juga...huhu

    Aina Meducci said...

    Tak pe, mungkin kau belum jumpa turning point lagi, banyakkan bersabar (senang je cakap cuba diri sendiri yang kena LOL) apa2 pun pesan mak aku, kalau nak exam ke apa, pastikan awal-awal tu dah buat prepration, dah tau memang tak boleh at least try awal2 belajar dan jangan target lebih apa yg dari kemampuan kita. solat jgn tinggal, kalau boleh lagi awal lagi bagus, jangan buat benda yg takde faedah dan cuba belajar dr org yg pandai dari kita, kalau dah mula sesuatu yg baik, teruskan beristiqamah, jgn separuh jalan je.

    chill, aku pun cuak juga, tp sebab fikir parents dah bagi harapan tinggi dan cuba nak cabar kemampuan sendiri, insyaAllah dipermudahkan segalanya. 1 lagi, jgn mudah mengeluh atas dugaan kita, setiap yg berlaku sama ada baik dtg dari Allah, yg buruk dtg dari kita sendiri. jadi anggaplah apa yg tak baik dtg atas adalah atas dosa dan kesilapan kita sendiri ^^

    Chill, sem baru ni, pasti ada sinarnya hee

    Akmal Ezat said...

    intan: mmg akan sabar n terus bersabar...huhu...betol3...kene study awal2..mmg aku lemah kowt...yg yg lagi agak melemahkan aku...aku xleh nak ingat lame2...huhu...tu yg kdg2 jadi problem tuh..insyaAllah...akan sentiase istiqomah...tp takot cakap jer..huhu

    aku bukan nak mengeluh...cume kdg2 rase telalu berat utk di pikul sendirian...org laen xkan paham n merase ape yg aku rase...tp aku cube la utk lalui semua ni ngan cara yg terbaik..insyaAllah...tp mmg betol...kdg2 bende yg xbaik tu terjadi..mcm kifarah atas dosa kita sndri..ye la...kdg2 aku ni alpa...ble xde org ingatkan..mesti lupa...mesti tersungkur...klu ade org ingtkan...insyaAllah..akan bgun smula..huhu

    mudah2an...sem baru ni sinarnya lebih terang..amin!!..thanks atas nasihat tuh..

    Ainulhayyat said...

    salam.
    akhi, jgn risau..“Apabila kita kejar dunia,dunia akan lari; tetapi apabila kita kejar akhirat, dunia akan mengejar kita”..
    yakinlah.jika kita betol2 usaha ntk bekalan akhirat nnti,insyaallah allah mmg akan bantu kita ntk melalui khdpn dunia ni. Hanya Allah sebaik2 penolong. akhi,ingat..

    “Hasbunallah wa ni’mal wakil”

    “Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik penolong" ( Ali Imran: 173)

    lets fighting together!!! :-)

    Akmal Ezat said...

    yuni: thanks...tu la...kene lebey usaha...tp akhirat juga tidak di tinggalkan..huhu...thanks for the peringtan..

    Post a Comment