[kita [kawan] kita]

  • on Wednesday, February 16, 2011

  • kawan

    aku hanya insan biasa...yg juga ade hati dan perasaan....walau seberapa jauh /besar kita berbeza......tp kita ttp ade sedikit persamaan....oleh itu...jgn biarkan perbezaan itu......mewujudkan jurang antara kita....kerana jurang yg wujud.....hanya memudahkan syaitan durjana....menghasut dah mengarah kita...



    Ya Allah...
    aku mohon
    jika ini yg terbaik untuk aku dan beliau..
    aku redha..
    aku terima...
    kau berikanlah kekuatan kepada aku
    untuk menerima keadaan seperti ini..
    kau lapangkan lah dada ku
    kau lapangkan lah fikiran ku..
    kau permudahkanlah urusanku
    kau bantulah aku..
    kau tunjuklah aku jalan yg benar
    jalan yang akan membawa aku 
    kearah kejayaan yang hakiki..
    jika hati ini lalai megingatmu..
    ko tegurlah daku..
    ko berilah petunjuk kepadaku..
    ko berilah hidayah kepadaku..

    Ya Allah...
    kau berilah hidayah kepada kwnku
    kau lembutkanlah hatinye
    kau perilah petunjuk kepadanya
    kau bantulah dalam semua urusanya
    kau peliharalah die dari segala musibah dan bahaya
    kau pimpinlah die kearah kebenaran
    agar beliau dapat bersama2 daku dan hambamu lain yg beriman
    untuk berada di jalanmu
    kau bukakanlah pintu hatinya 
    supaya tidak ade lagi perkara
    yang boleh menyebabkan kami
    menjauhkan diri antara satu sama lain


    Ya Allah..
    jika ape yg telah engkau tetapkan antara kami
    yang mana mungkin akan membawa kearah yg lebih baik..
    aku pasrah...
    aku haanya hambamu
    yg masih memerlukan ihsan dan belas kasih mu
    agar aku dpt hidup di bumi mu
    dengan aman dan tenteram

    0 luahan perasaan:

    Post a Comment