aHLi nUjuM beRkaTa..

  • on Monday, August 22, 2011


  • salam ramadhan..
    pose dah nak abes dah kan??..skrg ni dah kira fasa terakhir dlm bulan ramadhan...so pertingkatkan lah amalan..kalau leh dapatkan malam lailatul qadar tu...besar ganjaran die..insyaAllah..moga Allah bagi kesampatan..

    cume nak story sikit...aku rase kagum ngan seorang manusia ni atas kebolehan die...tapi aku teramat lah kagum ngan Allah yang telah menciptakan manusia tu..sangat-sangat hebat kuasa Allah..mampu mencipta manusia ynag sedemikian rupa....ade sorg manusia ni...aku pun x kenal die...tp die ade kebolehan tok bace perangai n tingkah laku seseorg tu hanya melalui gambar..pehh...tgk gmbar je dah tau die mcm ner...malas ke..pemarah ker...kaki buli ker...n macam2 la...walaupun org yg die 'tafsirkan' tu xpenah die jumpe walau sekali...hnya tgk mata..mulut or sbgainyer die dah leh tau...dan kebnyakanye tafsiran die pasal perangai org tu...kebarangkalian tok betol adelah sgt tinggi...wahhhh...dah mcm ahli nujum plak..haha...

    gambar aku ni telah di tunjukkan oleh seseorg pade manusia istimewa nih...pas die tgk jer gmbar aku..ini yang terkeluar dri mulut die:
    1.     kuat tidur
    2.     pemarah..tp pandai control..
    3.     buat sesuatu xde target
    4.     slalu shoot org depan org laen
    ermmm..yup...aku raser sumenyer betol...walaupun aku raser betol die tu sipi2 jer...kira betol gak la kan..huhuu..meh aku citer satu2 knape character ni ade pade aku...haha

    ok yg first..kuat tido..ermm..yg ni aku raser sipi2 je betol die...aku kuat tido ble kat umah je..sbb dah xtau nak wat pe..tp klu kat U..aku rase xde la aku kuat tido sgt...ye la...kdg2 ble aku tido...org laen berjaga..n bila dieorg tido..aku berjaga pulak...so kdg2 org leh pikir yg aku ni kuat tido..tp itu la hakikatnyer..huhu..tp klu kat umah..yess...mmg slalu aku tido...ag2 ble bulan pose...klu x tido nti aku buat bnyak keje..mesti cepat penat...haha..tu yg kene tido tu...tp aku tido pagi je la...pas bagun je..aku terus xtido agk..haha

    ok..yg kedua..aku ni pemarah...yes..yg ni paling tepat..haha..bukan ape..mmg genetic kowt..sume family aku jenis panas baran kowt..haha..tp ade yg pandai control la..cm aku la..tp kdg2 terlepas gak...sume org menguji kesabaran aku..ag2 kat umah..adik aku la yg slalu menguji aku ngan ujian die yg membuat aku slalu panas ngan die..haha....tp tu la...aku ni mmg jenis panas baran aku ulang ag...haha..tp insyaAllah..aku leh kawal die..bukan senang tau nak kawal..tp klu smpai dah xterkawal..nantikanlah perkara yang paling dahsyat aku penah buat..haha..so moral of the story..jgn buat aku marah k..hehe

    yg ketiga ni...ade betolnye gak la...bukan xde target ke ape....aku ni sbnarnye suke bende yg realistik..bende yg ade depan mata...so klu bende tu x realistik..aku ni mcm malas nak wat keje....ok..contoh yg org tu bagi..die ckp..aku ni jenis..klu nak exam je study...ble x exam..xstudy..ermmm...betol gak..aku bukan xnak study...ok..aku bagitau..sbnarnye aku ade problem short term memory..serius..aku xbohong...sbb tu ak xnak study awal2...pasti...klu 10 yg aku hafal..1 je yg aku ingat smule..huhu..kan sedey..menghabiskan tenaga aku begitu saje..sbb tu aku kene study last minute....
    sbnarnye aku ade target..tp aku xshare pun ngan sesape....target aku..biar la aku sndri yg tau..n aku tau mcm ner aku nak capat baesd on kebolehan aku sendri..hanya aku jer yg tau ape yg aku mampu buatkan..huhu

    yg ke empat...aku ni jenis yg suke shoot org....yg ni lebey kurng cm mengumpat koewt..tp bukan mengumpat sgt pun...aku namekan sesi meluahkan perasaan...ag satu bukan shoot..aku cume aku menyatakan hasrat hati aku yg xpuas ati terhadap seseorg..nak wat cmner kan..klu ag aku pendam..ak sndri yg sakit..aku bukan nak buruk2kan org..aku cume nak share story ngan org...klu org laen nak percaye or x...aku xkesah..janji aku share..org yg dengar n judge sndri..klu betol..betol la..klu salah pun xpe la..aku xde niat pun nak suruh org laen membenci or ape2 ngan org yg aku 'shoot' tu..huhu...klu ade sesiape yg aku shoot blkg2 tu...aku mintak maaf k..huhu

    tu la antara sebabnye kenapa aku jadi mcm tuh...n ni la dri aku..hhuu..japp..nak  tmbah ag satu..aku ni jenis xsuke di tipu lame2...aku raser sume org yg aku kenal..xpernah yg x bohong..so sumenyer penah berbohong or tipu....same gak ngan aku..huhu...aku tau...pernagai ni xbagus..insyaAllah aku akan cube buang...ok..berbalik smule..aku ni jenis xsuke di tipu lame-lame...klu tipu kejap xpe..ble dah tipu..tp die bgtau perkara yg sebenar aku xkesah...yg paling aku geram bile die tipu aku..smpai aku sndri dpt tau perkara yg sebenar...klu org yg jenis mcm ni...nak je aku bako die idup2..menyusahkan org..aku tipu pun xlame2 tau..aku yg bgtau org yg aku tipu tu perkara yg sebenar...huhu....tp jgn pulak ble aku dah tau ke-penipu-an die...die cri alasan mcm2 n makin buat keadaan xterkawal..lagi la aku anti org mcm ni...so same2 la kita ubah perangai k..huhu..

    ok la....tu je kowt...dah cukup oanajg dah...nak siapkan sctific paper aku yg xsiap2 ag n report LI aku xbuat ag..ingatkan kne wat presntation jer...adoiai..makin nak raye...makin bnyak keje upenyer nak siapkan..huhu

    p/s: you are what you read n you are what you EAT...ok..skrg aku dah gemok sbb dah dkt 3 minggu ddk umah ngadap laptop siapkan keje n tido...haha

    mcm ni la lebey kurang keadaan aku kat umah
    tp lengkap ngan pakaian ok!..hah


    chow,
    Akmal



    5 luahan perasaan:

    Jack Chia Kim Sing said...

    hey, u r so sensitive what she told as u still rmb all her brief erh, I pun lupa dah!!! lol. nx tm wouldn't tell u honestly. haha. dun wan dun wan tell u liao!!!!...hemn~

    Akmal Ezat said...

    hahaha...no la..its ok ...sy xde la terase ape yg die cakap..tp just nak breif ape yg saye rase + mase sy tulis ni..sy sedang bengang dengan seseorang...haha..

    i should thanks to her la sbb die dah bgtau ape yg sy patot buat to change myself to be the batter one la...sy xterase pun ngan ape yg die cakap...

    icannot remeber la..i told at this post..i got short term memory...mase u bgtau sy...sy ade catat..hehe...for myself la..hehe

    Jack Chia Kim Sing said...

    haha. is good lah if ppl honestly to tell our poor and v haf the chance to improve our-self when we still young kan.
    I know siapa u bengang to..wkakakaa..><
    bikin panas oo...saya tak dpt surat dr makmal lagi...ish~~...x start lagi s.repor ku!!! panas!!.

    Anonymous said...

    bengang kat ak ka? >.<''
    sama2 bengang

    Akmal Ezat said...

    hezry: u know batter...hahah..
    same2 bengang...

    Post a Comment