eye oN MaLaysIa!!

  • on Saturday, September 04, 2010
  • haha...
    nape ngan eye on Malaysia???...
    aku baru naek ker??...
    hohohoho...aku tgk live pun xpenah...apetah lagi nak naek...
    btw bende nih mcm best...tp xberpeluang r nak naek...
    huhuh...


    sebenarnye main citer ak bukan sal bende nih pun...
    aku sajer jer nak jadikan bahan..
    yg aku berminat bentuk roda  die tuh..
    sgt mendalam...
    aku cume nak story sal idup ak jer nih...
    kan ramai org ckp...idup nih mcm roda...
    kdg2 kita kat atas...n kdg2 kita kat bwh...
    aku sgt2 percaya bende tuh....
    dlu kat skola penah gak merasai...
    ble ade kat atas...terase seronok dan sedikit bangga dgn dri sendiri...
    tp ble kat bwh...amat perit n sadis...
    tp nak wat cm ner kan...
    ni la kehidupan....kita kene trima....
    sume yg berlaku ade hikmah nyer..
    Allah kdg2 nak uji kita...
    xpun nih la balasan perbuatan jahat kita dlu..
    klu btol balasan..Alhamdulilah..sbb kurang sikit penyiksaan kat akhirat nnti..
    klu ujian pun alhamdulilah...hati semakin kuat n kental untuk kembali mengingati Allah
    yg kdg2 terlupa atas sume nikmat pemberianNya..
    mungkin Allah nak gak tunjuk mane 1 kwn yg leh susah senag bersama kita...
    sume yg berlaku mmg ade hikmah...
    cume kdg2 kita xperasan jer...


    keadaan yg same berlaku kat ak mase sem 3 nih...
    pembelajaran aku agak teruk..
    nak kate ak malas..ade la gak malas kan...
    daya ingatan pun xbrape nak kuat..
    cara belajar pun cm xbetol jer...
    semangat pun cm cips more...jap ade..jap xde..
    tp stlah dpt nasihat dri lecture, mak ayah, kwn2...
    aku akan lebeh semangat..
    ade org ckp die nak tgk Akmal versi top notch lepas raya nih
    aku akan berusaha bersungguh2...
    thanks..mmg kate2 org tuh bg ak betol2 semangat
    even ak xtau sape org tuh..


    lastly
    kdg2 kita perasan kita bagus...tp sebenarnye x..
    kdg2 kita perasan kita ni pandai..tp sebenarnye bodoh sombong..
    kdg2 kita perasan kita nih pemimpin yg adil..tp sebenarnye kita la yg xleh diharap...
    sbb tu kiat hidup ni saling memerlukan...
    klu x..idup la sesorg..gerenti xleh punyer...huhuu
    ape ntah aku merepek nih...
    tp ni la kehidupan aku....huhu


    p/s: aku harap bantuan dri kwn2 supaye doakan la kita same2 berjaya...sesungguhnya doa seseorg sahabat kpd sahabatnye yg laen dgn ikhls mmg makbul...huhuhu...thanks everyone...

    0 luahan perasaan:

    Post a Comment