baNyak perBezaan

  • on Wednesday, April 11, 2012

  • mlm ni adelah mlm terakhir aku kat rumah yg terchinta ni...rase mcm sekejappppp sgt-sgt...mak pun mcm x merelakan je balik awal..nak wat cmner kan...tiket jumaat dah abes..nak balik sabtu....kelas start ahad..pastu ade presentation..klu bus cepat tu boleh sampai cepat kat kelantan sebelum jam 7..mmg ak balik sabtu la..tp bus cepat tu patot tukar name la..jadi bus lembab xpun bus slow... kadang-kadang rase stress pun ade..tp xpe la..asalkan selamat sampai kat kelantan tu.. tp kesian la mak ak ni.. dah la ak jarang sgt balik umah..tp ble balik sekejap je... nak wat cmner an... blaja jauh..terima je la...

    yg bnyak perbezaan yg aku mention ni..sal adik ak..adik yg paling bongsu... form 1.. sekolah maahad pontian..sekolah asrama...
    kadang2 aku x tau nak rase kesian ke nak rase x patot kat adik...sekolah xde la jauh mane dri umah..dlm 20min perjalanan dri umah...dah smpai sekolah die...tp perangai mcm dduk jauh giler...
    mak n abah datang seminggu sekali..die telefeon rumah..sehari 2 or 3 kali... alasannye rindu kat mak... adoiai... xtau nak ckp ape.. pastu yg paling ak heran sekali tu...ble nak berpisah ngan mak (xkesah la lepas mak melawat kat sekolah or balik rumah) mesti nangis... aku pun xtau ape motif die.. kadang2 rase lawak pun ade..rase geram pun ade... hahaha...



    kalau aku dlu...lepas je mak n abh hantar masuk asrama... dieorg terus balik...dah tu datang jenguk ak mcm x penah..org laen kdg2 bwk makanan bila hujung minggu...dtg..mkn same-same...tp ak rase.. selama aku dduk asrama lima taun.. mak n abah cume dtg sekali je...dtg mkan-mkan... biasenye..abah dtg bagi duet..tu pun lepas aku tel suruh dtg... jumpe dlm 5 min... pastu balik... xde la nangis-nangis mcm adik ak tu...x ke kira kental tu... adik ak ni..tiap-tiap minggu datang...tiap-tiap hari telefon, tu pun ble mak n abah nak balik..nangis..tak paham aku..hahahah

    kat hostel plak slalu je kene buli..adoiaiii..mmg x dinafikan la klu dduk hostel tu kene buli...tp klu dah selalu..mmg teruk la..klu aku dlu..mmg x bercampur la ngan sinior-sinior..takot kene buli...klu x rapat ngan sinior..so dieorg mcm xde la nak suruh ape-ape or mintak ape-ape an...yg adik ak ni... baru lebih kurang 4 bulan...dah mcm-macam barang hilang la..kene mintak itu ini la.. kene bsuruh beli itu ini la...ermmmm.. xtau la mcm mane...

    ak xtau la mane silap die..silap mak n abah ak manjekan sgt adik aku tu or mmg anak bongsu mcm tu...aku pun  xtau la..tp bile adik ak tu nangis..rase kesian jugak..mcm x rela je nak dduk asrama tu...tp aku rase itu la yg terbaik..klu dduk kampun...bercampur ngan budak-budak kampung...mmg x berkembang la pemikiran die... klu sekolah kat luar.. baru die jumpe mcm-mcm jenis org..baru boleh blajar bnyak..kalau x... leh di katekan katak bwh tempurung la... pastu begaul ngan dak-dak yg jenis mlm belajar..or jenis yg blajar nak x nak..mmg mase depan insyaAllah kurang cerah la an..huhu...

    ape pun..semoga die tu berjaya la kan...harap lebih berjaye dri abg n akak die..walaupun awal2 rase mcm  nak ketuk je kepale die... tp mudah-mudahan ble besar.. dpt yg baik-baik...insyaAllah..amin!!















    p/s: semoga kawasan yang d landa gempa bumi selamat dri sebarabg kecelakaan.. tu peringatan Allah utk semua umat manusia..bukan rakyat indonesia je...smoga kita semua sentiase d bawah  payung rahmat Allah...

    0 luahan perasaan:

    Post a Comment