maRi beRsabaR

  • on Thursday, July 21, 2011

  • salam semua..
    harap hari ni lebey baik dri semalam...
    ntah kenapa...harapan tu mcm xley nak direalisasikan jer...hohoho..ntah ape terjadi pun ak xtau...tp yg penting hari ni xseindah semalam la..huhu...tp xpe..baru pagi...mungkin petang akan ade sinar harapan yg hari ni lebey baik dri semalam..huhu...

    kadang2 ak terpikir...ade sesetengah rakan n sahabat yg cakap ak ni jenis penyabar..penyabar kah aku???...ntah la..kadang2 ak rase mcm yer..(ni bukan kes nak berbangga diri)...tp ak xtau macamner sebenarnye ciri-ciri org yg bersabar tuh...sbb pade aku...kalau aku dah ilang sabar...mmg laen r jadinyer...n macam-macam yg pelik akan terhambur keluar dri mulut ak n ade bende-bende yg xsedap mata memandang ak wat...hohoho...bukan ape...dah xleh nak bersabar lagi..so layan jer la kan..sape suruh cari pasal..hahaha

    kadang-kadang aku xpaham...kenape sesetengah org suke amik serius bende yg remeh temeh ni....aku bukan ape....kdg2 tetiba emo  xtentu pasal..pms ker??..haha...aku akui...kdg2 aku pun mcm tuh..tp xnak r slalu kan..leh ubah mood org laen r...nti leh effect sume org...mcm sorg kwn ak nih...mule2 seronok jer berbual...pastu tetiba die emo...aku pun  xtau nak ckp pe..aku ni jenis gelak...so gelak je r an...walaupun nada die dlm emo...hahah...ak ni mane reti nak pujuk2 org...seriusly...klu org dah emo or merajuk...mmg ak try r sekali pujuk..tp klu same jer..ak biar je la..hahhaa...

    so...aku pun nak ajak kwn2 sume...mari la kita bersabar...walau ape yg berlaku..try bersabar..walaupun terpakse kita mengalah...mengalah bukan bererti kita kalah kan??..so sekali sekala..try kita turunkan ego n emo kita sikit...nti hidup pasti hepi...kalau di izinkan Allah...kita  hidup bukan sorg2 kan...kita hidup bermasyarakat...kita kene paham sikap org laen berbeza-beza..ape salahnyer kita paham sikap org lean n org laen pun kene paham sikap macam mane..baru hidup harmoni..hahha..mcm motivasi dah..

    pape pun...aku sayang family aku, aku sayang sahabat-sahabat aku, aku sayang kawan-kawan aku, walau ape yg terjadi...kita tetap satu family deh..hahah...mcm2 jer aku nih...hohoho..

    ok chaow cincau dulu..salam..layannn.....









    0 luahan perasaan:

    Post a Comment