seBeLum iTu..

  • on Thursday, July 07, 2011

  • lame rasernye tak menaip sesuatu kat dlm blog nih...sekarang berada di rumah sementara menunggu hari sabtu utk pulang ke UMK dan g praktikal kat Penang...tiba-tiba ak rase bosan pulak dduk rumah...mgkin sbb adik-adik sume g skolah...pastu nak study pun..ntah la...ade gak bukak buku...tp tak lama la...huhu...bila bukak fb...xramai yg online...bila tak bukak rase xtau nak bukak ape...bila bukak...ade mcm-macam perasaan..huhu...xpe...sabar je dulu...Allah pasti akan beri yang terbaik...insyaAllah...

    bermula 11/7/2011 hingga 5/8/2011 aku akan oficially ade kat Pulau Pinang...hahha...rase happy pun ade, rase takot pun ade, rase macam2 lah...aku akan buat praktikal kat ladang khinzir...ntah la..bile bace buku raser laen mcm jer...belum jumpe lagi n hidup ngan dieorg selama SEBULAN!!...hahah...xpe la..demi menjadi seorg vet yang berjaya...aku akan laluinyer...hahah...mudah-mudahan dipermudah segala urusan...insyaAllah..

    sekarang ni aku dapat raserkan semua org ade masalah...setiap org ade masalah sendiri...kepada sesiapa yg percaya kat aku, yg share problem ngan ak...mekasih kerane kepercayaan anda kat aku...aku mgkin mmg xleh tlg...tp ak leh jadi pendengar utk kau releasekan masalah kau...aku juga pernah ade masalah yang juga boleh dikira belum selesai...tp semakin hari semakin baik...redha n bersabar dengan setiap ujian dri Allah...pasti akan diberi yang lebih baik...ujian itu tak semestinya dalam keadaan kesusahan, tapi juga kesenangan...huhuu

    bila dduk kat rumah...bosan-bosan...aku tertanya kat diri aku...sebenarnya ape yg aku nak dalam hidup aku ni...ape yang aku nak dari orang laen??...so dalam pade tu...ak cume nak senaraikan...antara perkara yang paling aku nak lakukan/dapat sebelum aku mati:
    1.     nak jadi seorang dr. Vet 
    2.    nak g tunaikan haji
    3.    nak dapatkan seorang isteri yang memahami aku (mcm dah nak kawen jer)
    4.    nak dapatkan DSLR (dah tercapai..Alhamdulilah)
    5.    aku nak berbaik dengan semua org/xde org nak bermusuh dengan aku.
    6.    ade rumah n kereta yang cukup selesa utk diduduki n di naiki.

    ini lah antara perkara yang paling aku nak capai dalam hidup aku sebelum aku mati. insyaAllah kalau Allah lanjutkan umur aku..beri kesempatan kat aku untuk capai semua perkara kat atas, aku akan cuba sedaya upaya..dalam banyak-banyak perkara tu...yang paling prioriti yang ak nak capai ialah no 1, 2 dan 5...
    hidup ni macam-macam boleh terjadi...bak kata yuna dalam lagu-penakut "tak semua yang kau rancang akan berlaku"....tapi yang penting kita kene usaha bersungguh-sungguh, doa, dan akhir sekali tawakal...hanya Allah yang dapat menetahui ape yang terbaik untuk kita..

    neway ucapan khas dri aku untuk kawan-kawan dan sahabat-sahabat yang ade bace blog aku ni...aku nak mintak maaf salah silap ngan korg, halalkan makan minum, doakan yang terbaik untuk kita semua...semoga korang semua selamat dunia n akhirat..buat student vet UMK...selamat ber latihan industri selame sebulan, jage diri baik-baik n last skali aku sayang korang semua..

    SDV2

    SDV1



    0 luahan perasaan:

    Post a Comment