haRi-haRi iTu...

  • on Tuesday, October 04, 2011

  • salam..lama sudah rasenye x menaip panjang dlm blog ni..kesuntukan mase + xde mood nak menulis...dan di sebabkan esok pagi xde kelas + mood nak study kurang ade n mood nak update blog ag tnggi dri nak study..so aku nak bercerita sikit la bab mane2 yang aku ingat selame aku x update blog nih..huhu..

    firstly..Majlis konvo UMK yg pertama
    alhamdulilah...aku telah berkesempatan memasuki dewan yg serba indah di mane berlangsungnya majlis konvo ni..rase amat2 terharu, seronok, sebak, bile tgk abg2 n akak2 sinior aku ni dah grad..walaupun dieorg bukan dri kos vet..tp tu la..tetap..perasaan tu wujud..rase terharu n seronok sbb dieorg dah HABIS blaja tok dpt IJAZAH..pasni xpayah sgt nak pikir study..keje..n kalau yg murah rezeki..ade yg nak smbung blaja...tp sekurang2nya..beban tu dah terkurang sikit la..huhu..rase sebak sbb ade ag sinior2 yg aku xkenal ag..tp dieorg dah grad dah...xpe la..xde rezeki nak berkenalan kan..klu ade jodoh..kita jumpe ag la ye sinior2ku..huhu





    yg kedua nak citer sal VAM congress.
    Veterinary Association Malaysia punyer congress...serius ak ckp...mmg berbaloi sgt2 aku dpt g kat sini..aku bersyukur sgt2 sbb dlu Allah bukakkan pintu hati aku nak g VAM ni..ade bnyak presentation research paper, ade pembentangan oleh usahawan penternak yg berjaya n mcm2 agla..serius aku ckp..ak suke g sane n sgt2 worth pegi...tp yg x bestnyer aku trauma sbb terlalu bnyak mkn..d sebabkan aku ni org kampung, jumpe mknan kat hotel, mmg aku amik bnyak la..mmg bnyak giler r..tp aku habiskan k..haha..tu yg perut terlalu penuh n smpai aku trauma tok mkn bnyak ag...huhu...
    nasihat aku...klu ade VAM..sila la pegi..insyaAllah...next VAM..aku nak g lagi...bnyak bende yg leh dpt..xdpt  ilmu bnyak..dpt wat link2 ngan doktor2 vet pun dah cukup..klu ade pape..nak praktical or something..dah senang....




    yg ketiga..sesi pembelajaran..
    setakat ni..alhamdulilah..aku masih algi follow ade yg dr2 ajar...wlalupun mase awal2 dlu..ak penah rase nak give up sbb bnyak giler yg aku lupe..sbb bnyak giler yg aku rase aku x tau..sbb bnyak giler yg aku raser aku xdpt nak catch up..tp aku tau...Allah xkan uji hamba die dengan ujian yg hambanya tu sendiri x dpt tok menangungnya...berkat doa n nasihat lecturer..alhamdulilah..aku masih boleh survive..cume effort perlu d tambah lebih ag tok jadi seperti mereka2 yang cemerlang walaupun aku tau..aku x setanding mereka..huhu..~~taching r pulak...

    yg keempat...boros..
    hahhaa...bila JPA bagi aku duet..abes sume aku gunekan..padahal duet tu gune tok blaja..tp bende laen yg aku wat pulak..hoho..bukan ape..bayar hutang ahlong, angah sume la..pastu bayar duet yuran..dah la bnyak..pastu byar hutang membe2..tolak2 tinggal ciput jer..ntah cukup ke x nak survive smpai abes sem ni..mudah2an lah..bukan ape..time dah dpt jpa la nak menggantikan yg rosak2....pastu ganti brg2 yg dah mcm x proper ag nak d gunekan..tu yg duet semakin berkurangan tu..pasni..mmg ikot style sblum dpt jpa la..haha..

    kelima..berat.
    nampaknya kesan over makan kat VAM amat mempengaruhi berat aku...berat aku semakin bertambah..sehingga angka yg aku rase aku x patot jejak angka tuh..ni yg kene mulakan berdiet....aku bukanye nak berdiet sgt pun..kalau boleh aku nak BMI aku ni normal...xnak overweight or obes..nti ble dah obes..bnyak pulak penyakit yg dtg..huhu..~~cehh.alasan..padahal duet dah xcukup~~

    cukup kowt..aku pun dah xde idea ape aku nak tulis...cume skrg ni..alhamduliah..perasaan aku mahu berubah menjadi yg lebih baik semakin menebal..kalau dulu peragai aku cukup2 teruk walaupun org xtau..tp skrg..aku akan cube..cube mnjadi yg lebih baik dri sebelum ni..insayAllah..semoga Allah kekalkan perasaann tu dlm hati aku....setiap yg berlaku ade hikmahnya....pastu..aku akan cube belajr dri kesilapan..aku xnak bende yg pernah terjadi kat aku berlaku ag..aku xnak..mudah2an Allah perkenankan..insyaAllah...


    0 luahan perasaan:

    Post a Comment