kE maNa pErgInya saHabaTku

  • on Wednesday, May 11, 2011
  • xtau nak mula mcm ner...

    walaupun masa telah lama berlalu..
    walaupun sudah bermcm perkara dah berlaku..
    tapi.....
    ntah la.
    ape yg ade pd die??..
    ape yg die dah buat??..
    ak xtau pun..
    ape yg istimewa sgt pasal die..
    ak xtau pun..
    ape yang die ade..
    aku pun xtau..
    ape yg membuatkan aku raser kehilangan seorg sahabt
    padahal ak raser 
    ramai lagi sahabat yg sentiasa bantu ak..
    ramai lagi sahabat yg sudi berkwn ngan ak
    aku pun xtau...
    kadang-kadang raser sunyi pun ade..
    padahal ramai kwn kat sekeliling..

    kenapa..
    smpai setiap hari..
    pasti ak akan teringat die....

    kenapa Allah wujudkan perasaan mcm tu pd aku..
    n mungkin kenapa ak je yg raser..
    kenape die tidak..
    kenapa ak raser yg ak memerlukan die..
    padahal die xperlukan ak pun..
    kenape hati ini terlalu lembut tok die..
    kenapa hati ni masih memberontak..
    untuk merasai nikmat bersahabat bersamanyer..
    kenapa Allah wujudkan perasaan kasih pade die..
    kalau betul die bukan sahabat yg terbaik tok ak..
    kenapa Allah segarkan ingatan ak tentang die..
    kalau betol die bukan lagi sahabat ku..
    kenapa Allah wujudkan bnyak kenagan bersamanye..
    klu betol die bukan orang yg sesuai utk ak bersahabat dgn nyer...





    Bulan di atas seribu bulan telah tiba
    Rasa bahagia membuncah di dalam dada
    Karena Allah masih memberi kesempatan
    Untuk merasakan nikmatnya bulan ini
    Hanya saja ………
    Ada sesuatu yang hilang dari diriku
    Jiwaku terasa hampa
    Kosong …………!!!!
    Kucoba ‘tuk bangkit dari jurang kehampaan ini
    Tapi rasanya aku tak sanggup
    Karena separuh hatiku tlah lenyap
    Terbang entah kemana………
    Ternyata ……………
    Kehilangan seorang sahabat itu sangat menyakitkan
    Lebih perih dari pada ditinggal pergi oleh pacar
    Apalagi dengan alasan yang tak jelas
    Sekarang………
    Apa aku harus percaya “Bahwa tidak ada persahabatan yang sejati ???”
    Dulu aku sangat yakin padamu
    Tapi kini……..
    Aku mulai ragu atasnya
    Apakah jarak & waktu begitu membelenggumu ???
    Hingga kau tak dapat lagi merasakan hadirku
    Ataukah karena kini kau tlah berdua ???
    Entahlah………
    Rasanya aku makin tak mengerti tentangmu
    Tapi aku tak pernah menyalahkan keadaan ini
    Juga tak menyesali perpisahan ini
    Aku sangat bahagia ………..
    Bisa memiliki sahabat sepertimu
    Tapi aku juga sedih………….
    Belum mampu menjadi sahabat terbaik untukmu
    Juga belum sempat mengucapkan salam perpisahan
    SAHABATKU……….
    Dimanapun kini kau berada
    Aku ingin kau tahu
    Selamanya…………
    Kau akan tetap menjadi sahabatku …!!!


    4 luahan perasaan:

    Aina Meducci said...

    still could'nt get over with it?

    Akmal Ezat said...

    sometime jer...rindu pd 'sahabat' lame...

    Hezry said...

    intan : bukan senang intan.. bg la akmal masa

    akmal : dah,
    jgn start pikir cmtu..
    sbb ap yg ang tulis, 80% sama dgn ap yg ak tulis... sebelum ak jd gila ngan panas baran.
    jgn jd cam ak.
    silap ari bulan ak gi ngap kepala dia

    Akmal Ezat said...

    hezry: hahha...xde la ak nak jd giler..tp klu panas baran mmg ak seorg yg panas baran pun...hahha..tnye je adik2 ak kat umah nih...hahha

    bese la hezry..kdg2 rindu nngan 'sahabat'...
    xperlu nak ngap kepala or ape..
    yakin n pasti ngan janji Allah..insyaAllah..
    klu ade rzki...ade la..

    Post a Comment