mErepeK xtahu ape...

  • on Saturday, August 13, 2011




  • salam ramadhan..
    hari ni mood nk study mcm dah hilang...bukan stakat hari ni...sejak semalam dah xde..bukanye ape..ntah la..mcm dah xde hala tuju jer nak wat scientific paper ak ni...tunggu result ntah bile sampai, nak tukar ynag laen, maklumat pulak x cukup...aku kalau boleh nak siapkan awal2..bukan ape..nti bila dah nak dekat raye..gerenti aku xkan sentuh buku2 aku ni..dengan nak suruh kemas rumahnyer ag, nak suruh pasang langsir la..tu umah sendiri...umah nenek ak lagi..yg tu mmg pasti la..tinggal kene kerah jer..huhu...sbb tu nak kene settlekan semua awal2...pastu ntah bila nak study tok external exam ni...ilmu di dada n otak ni dah la kurang..bawak buku bukan main tebal..nak selak belum berkesempatan..tu la..pikir scientific paper ak yg ntah mcm mane nih...ntah2 org laen dah siap..cume ak jer yg belum...aishhh..

    lebey kurg mcm ni la scientific paper tu

    hari ni aku bangun lambat giler...cipta rekod lak..haha...kol 11 lebey kowt..giler r...bese ak bagun awal sikit la...awal sejam..huhu...tp ni bangun2 smpai kepale sakit...so ape lagi..pergi la aku mencergaskan badan ak...mengelilingi rumah n wat la ape yg patot..bukak semua tingkap n kemas ape yg patot..huhuhu...
    pastu petang ak g bandar...dengan niat nak p tukar tikit...bese kat tpt ak..xley tukar tiket..kene beli baru..n tiket lame tu leh suruh die tlg jualkan..tu pun kalau ade org nak beli...klu x..burn mcm tu jer la..huhuu...So, nak di jadikan citer..terpakse la aku menebalkan muke mintak ngan mak aku duet..selamat die bagi...klu x..mmg ak kluarkan duet ASB ak yg tinggal seratus jer tuh..huhu...

    aku p bandar pas smbhyang jumaat...sekali ngan anta adik aku pi skolah agama (org johor ckp sekolah petang) niat kat hati...dpt la aku jumpe membe2 lame aku klu p bandar nti especially megat..hahaha....aku pon p la..first skali..aku p stesen bus tok tukar tiket..ngan konfidentnyer aku p jumpe akak kat kaunter tiket cepat ekspress (dlm kepala aku dah mcm2 alasan aku nak timbulkan kalau die xbagi aku tukar tiket)...then, aku sampaikan la hasrat aku tu...ckp punyer ckp...akhirnya dapat gak aku tukar tiket..alhamdulilah...tp bukan 4hb sept...tp 5hb...sbb 4hb dah abes...awal sehari jer..ermm...xpe la...terpakse la aku bersesak2 ngan junior yg baru dafatr nti..tu yg wat aku malas tuh..aishh...

    pastu aku bagi tau la sorg mak cik yg dok study same U ngan aku nih...name die Meera..die ni membe satu skola ngan abg aku....tp bile kat u...die membe satu U ngan aku lak..haha...mcm2..jumpe die..keje kat show kopitiam kat tamabk pontian tuh...bebual2 la kejap an..smpai la xde idea nak ckp ape...aku pun balik r..haha...tp sblum aku jumpe die...aku p bank..check duet jpa dah masuk ke lom...hampehhh...dah mcm2 sarang labah2 dah ade dlm akaun aku tuh...bila la jpa ni nak masukkan duet..aku nak beraye gak ...huhu...then abes check duet tu..jumpe membe skola rendah..haha...dah laen gak r die...bebual jap jer..aku nak cepat, die pun nak cepat..haha...then baru la scene aku jumpe meera tu berlaku..haha

    ni la mak cik yg aku ckpkan tu
    sumber: facebook

    pastu p la pulak maslee (pasaraya)..nak bli A4, konon2 nak wat short notes sikit...masuk2 jer..jumpe la junior ak skola menegah..die tunggu nak masuk u..so keje r dulu an..bebual r sikit...die ckp aku dah kurus...pehhh...mmg ko nsem la...haha...nape la sejak akhir2 ni ramai ckp ak dah kurus kan..haha...tp berat aku ttp maintain..haha...bebual xlame...aku pun trus bla..mencari ape yg aku nak..then balik...sblum balik p smbhyang kat mesjid dlu...mane tau masih berpeluang jumpe membe2 yg laen kan...tp xde rezeki...xde sape pun yg aku kenal kat mesjid tuh..haha...aku pun balik r.....

    kuruskan aku??..
    sumber: dari external hard disc yg d godeh2

    otw nak balik tu..tetiba mcm mengidam nak mkn cempedak lak an...so aku pun singgah kat gerai tepi jalan ni...ade dak kecik yg jage...aku mane la tau kan nak pilih mane yg bagus n mane yg xbagus..dengan seganyer aku pun tnye la adik tu an...last2..die gak yg pilihkan..haha....aku pun tekan2 sikit...ok la...masuk plastik..bayar...pastu blah...haha..pastu amik adik aku balik dri skola petang kol 6...g bli bazar...pastu balik trus...mase balik tu adegak la jumpe membe skola rendah ak yg sorg ag...just angkat tgn jer..ingat die dah xkenal ak..sbb mcm wat slambe jer ble ak angkat tgn kat die..haha..


    balik jer..trus wat cempedak goreng..sodap sungguh..huhu

    malam rancang nak wat keje...tp mood aku terus ilang n hilang...wat keje sikit jer..tambah berape ayat jr tok scientific paper aku nih...pastu tutup...fb n skrg ni bloging jer...ntah la..selagi scientific paper ak ni xsiap..selagi tu la mood aku xtenteram nak stduy..ape nak buat pun aku xtau...jgn smpai ak tgk movie jer sudah...huhu...ya Allah..bantu aku ya Allah..permudahkan segala urusanku ya Allah...



    tamatlah ape yg aku merepek mlm ni..n ape yg ak merepekkan pun aku xtau..okay la..nak tido..harap2 esok..idea yang lebey bernas akan datang...

    chow,
    Akmal

    2 luahan perasaan:

    misz pink said...

    weh, dun worry, ak pn x sentuh ag scientific paper 2,,haha

    Akmal Ezat said...

    hahah..ntah bila akn siap an...

    Post a Comment