cHecK liSt raYa aiDilfiTri 2011

  • on Tuesday, August 16, 2011


  • alhamdulilah....hari ni dah masuk puase ke 16..
    dah separuh dari ramadhan dah upenyer kita lalui...ade lagi separuh jer lagi...begitu cepat mase berlalu...ermmm..  agi tadi dpt msg dro dr. Mokhtar..suruh check email plajar..ade jadual tok external exam...dengan excitednyer aku pun bukak la email plajar tu utk mengetahui bile giliran aku tu....pastu tgk r.. 9  september 2011, agak lega..sebab lambat sikit..masih ade mase tok blajar..aku punyer mase 8.30-9.00pagi...peh..xmacam cuak lak kan...orang kedua tok hari tu..

    sebenarnyer aku agak takot nak g xam ni..ntah mcm prepare..mcm x prepare..kat umah..ade blaja..tp sikit jer..yg masuk ag la..yg ingat ag la..ermm..ntah la..mcm susah jer nak masuk kat dlm kepala..pastu tgk2 smule subjek yg nak kene cover tok external exam: 

    • Intro to vet science, 
    • anatomy,
    • histology, 
    • ruminant production, 
    • biometry & expt. design, 
    • Physiology, biochemistry, 
    • animal genetic, 
    • animal nutrition, 
    • on-ruminant production,
    • Bacteriology & mycology, 
    • virology, 
    • parasitology & entomology,
    •  immunology & serology, 
    • pharmacology & toxicology

    tu diaaa...ce kire sndr..bnyak giler kowt...lebey kurang ag 3 minggu jer nak hadapi bende nih...dah sure2 seminggu sebelum raye dah busy nak kene tlg famly kemas2 umah..tu umah sndri..umah nenek ag...pastu dah gerenti awal2 raye pun xstudy..mesti ramai sedare dtg..n family mesti nak g umah sedare2 gak...agak2 tiga hari lepas raye mungkin baru leh study..tu pun insyaAllah klu mood nak blaja menjelma...

    exam yg ni agak oenting la..nak tgk sejauh mane ilmu ktorg dlm vet..n juga sebagai preparation tok kami hadpi exam yg sebenar bile tahun  5 nti...ermm..harap2 aku boleh lalui exam ni n lepas...cuak gak r rasernyer....byk nak cover..otak dah  berkarat..nak kene gilap ag..tp sempat ker...ermmmm...insyaAllah..mudah2an boleh..

    ya Allah..Kau permudahkanlah urusan aku dan rakan2 ku yang akan menghadapi external examiner bermula 7-10 september 2011, Kau ingatkan kami, jangan Kau lupekan kami, Kau berikan lah kami ilham supaya aku dan rakan2 ku yang lain dapat menjawab soalan yg diajukan dengan baik..Kau bantu kami ya Allah...amin ya Robbal alamin...

    kawan2..wat yang terbaik k..tunjukkan kat semua kita boleh n kita layak utk amek kos vet kat UMK nih..huhu..insyaAllah...

    zikirlah Subhanallah (33x) Alhamdulillah (33x) dan Allahu akbar (33x) akhirinya dengan laa ilaha illallah wahdahu laa syarikalah..lahul mulku wa lahul hamdu 'ala kulli syaiin qadeer.. laa haula wa laa quwwata illah billahil 'aliyyil 'aziim.. ^.^
    *zikir inilah yang Nabi saw ajarkan kepada puteri Baginda Saiyyidatuna Fatimah r.anha ketika mana Syaiyyidatuna Fatimah berasa tertekan sedikit melaksanakan tugas sebagai seorang isteri.. (sahih Bukhary) 



    semoga bermanfaat..
    chow,
    Akmal

    4 luahan perasaan:

    Aina Meducci said...

    sedih je aku bce entry ni.. huhu

    Akmal Ezat said...

    ape yg sedihnyer??aku bace mcm bese jer??huhuhu

    AHMAD AZAMIN said...

    aku percaya ko blh akmal....berusaha!!!!!!!!!!!
    time aku lak nnt camn la...ish.

    Akmal Ezat said...

    thanks azamin...insyaAllah..aku cube yg terbaik punyer...
    xpe..time ko nti ok pnyer..dah tau sistem mcm ner..mesti ok..dri skrg dah leh study sungguh2..huhu

    Post a Comment