khAzaNah alam..

  • on Saturday, August 13, 2011


  • salam semua..
    alhamdulilah..rini xde la bangun lambat ag cm smlm..huhu...kol 9 lebey dah bagun...tu pun sbb mak kejut...mak nak g layat oarg meninggal...sedare terdakat jugak...semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan dalam kalangan org-orang yang beriman...insyaAllah..amin!

    okay...kali ni xmao la citer bebnyak an....cume pagi tadi aku try kemas barang2 aku...nak study lom ag...baru2 bgun tido..mood pun ntah kemane...pastu aku pun kemas la barang-barang dlm almari aku tuh...peh..berhabuk giler...yg kelakanye...aku raser...aku ni ade ikot sifat nenek n ayah aku la...suke sangat simpan bende-bende yang xpenting...sampul hadiah yg org bagi pun aku simpan...walaupun dengan niat nak gune semula...tp xpun...last2 terperuk kat situ jer..hahah..

    dalam aku kemas2 nih...ni la barang2 yang aku jumpe...


    yg ni sampul surat kunci mase 1st day daftar kat matrix johor
    hari ni hari last la aku nmpak bende nih..haha

    yg ni slip kat meja tuh...dah abes aku exam aku cabut..
    pastu simpan xtaw nak wat ape..
    yg ni aku masih simpan tok kenagan kowt..haha


    yang paling ak xtahan ni ha..dua gmbar kat atas nih..
    ni lirik lagu KMJ ngan lagu Johor mase dpt waktu orentasi kat KMJ..
    haha...walaupun dah koyak2..aku still simpan..
    budget mcm xhafal jer...
    dan hari ni adelah hari terakhir gak ak nmpak bende nih..
    haha

    yg ni eskrim punyer kertas pembalut..
    =.="
    tp aku simpan ni sbb hasil pemberian seorg sahabat (perempuan)
    mase hari last kat matrix..sblum aku balik..
    kalau die bace post aku ni...mesti die ingat..
    seorg sahabat dunia n akhirt..
    simpan agi..penuh bermakne..hehe

    yg ni mase jadi sukerelawan kat kmj

    ni button kenagan dak pratikum hayat 7 KMJ

    yg ni..dieorg bagi gelaran kat aku
    mase tu..sume org ade gelaran tersendiri..
    aku dpt yg ni..sbb muke aku selalu kene conteng ngan lect kimia mase tu
    name die Pn. Noraini..
    lect ni mmg best..walaupun muke aku slalu kene conteng gune marker
    tp aku paham ape yg die ajar..
    tp tu la..cume exam xsempat nak dpt A..hahaha

    yg ni buku catatan 
    masih bersih n cantik ag..aku nak simpan samapai jadi barang antik
    haha tahun 2006 tuh..
    5tahun dah beb
    klu amik vet..dah grad dah..hahah

    ni mase aku form 2..
    comel kan muke aku??..haha
    same mcm muke adik ak skrg yg drjah 6 tuh..
    haha..mase tu jadi pengawas yg innocent..
    umo: 14 tahun

    haha..yg ni mase tu f5..
    ni kad tok orentasi student baru kowt..
    tp gamabr tu, gmbar aku mase darjah 2 kalau xsilap..
    haha...lagi innocent..siap bersongkok ag..
    umo: 8tahun

    yg ni pulak..gambar dah besar sikit..
    masih ag innocent..haha..mase ni form 4 kowt..
    yg itam tu sbb ade dak dengki ngan aku..
    tu yg ade garis tuh...
    tu bukan tande lahir okey..
    umo: 16tahun

    umo: 21
    beza x dri yg atas tu??..haha


    yang ni...bufady wish dri membe skolah menagah (perempuan)
    antara ayat yang mcm klaka sikit 
    "aku harap ko dapat ajar aku add math, pun nak pandai mcm ko"
    hahaha..klaka gak la..dlm bufday wish pun ade mcm ni
    tp budak ni mmg sempoi..hah..best kwn ngan die..
    siap dlm ayat terakhir die..
    "ko mmg kawan terbaik la"
    same gak ngan ko Beah


    yg ni..draft surat cinta megat yg penah ak citer dlu
    hahaha

    yg ni...ak xdpt nak kenal pasti sape pemberi nyer..
    tp yg penting aku xbeli pun cokelat kat die..haha

    haaa..yg ni mase form 3
    kelas kemahiran quran (kkq)..
    aku la jd ketua mase tu..

    ni button yg sume student wajib pakai mase kat smkdpb
    tok menunjukkan rase cinta ke sekolah
    =.="

    haaa..yg ni mase f5..bergambr yg terakhir..
    sbb tu sume cg ade..siap ngan pengetua ag..
    aku gak jadi ketua kelas..
    mmg "badi" ketua kelas ni xleh lari dari aku kowt..
    huhu
    aku yg hujung skali berdiri pakai kot tu..

    yg ni surat tawaran ke skolah berasrama penuh integrasi mersing
    aku dapat tawaran masuk ke f4
    tp xg pun...malas r..ddk skola dato' ag best..


    yg ni test pad, penuh ngan tnda tgn membe rapat aku
    n junior yg rapat ngan aku mase tuh..

    spongebob = kamalul
    patric = aku
    ni lebey kurg mcm lmbng persahabatan aku ngan kamalul la mase tu
    kami best fren smpai bile2..huhu

    sebenarnye banyak ag yg aku jumpe...surat "cinta" la...haha..klu bace smula mmg klaka...ye la..dak2 skola...cinta monyet la katekan..mcm2 ayat manis ade..haha..pastu ade terjumpe kad raye yg membe2 bagi, koleksi jam tngan yg penah aku pakai since aku skola menegah yg dah rosak, nset arwah atok aku..walaupun xde batteri..tp masih elok..pastu ade jumpe key chain n segala bagai pemberian membe2 aku...pstu ade gak plastic2 ape ntah...aku pun xtau nape aku simpan...so kebayakannye, hari ni ade lah hari last aku nmpak  bende mcm tu..haha...tp yg penting2..aku simpan..kenang-kenagan mase lampau..mugkin satu mase nnti....aku akan godeh2 ag n ade yang akan tersingkir ag..haha...setakat ni..masih terselamat..haha..

    chow,
    Akmal


    3 luahan perasaan:

    Hezry said...

    kicik2 pun muka ganaz da~
    tp...
    gambar nostalgia + lagu sedih... pergh..sedih woo..

    Akmal Ezat said...

    ganaz ker??..tu muke innocent + serius tau...haha

    Rabeah Fadzil said...

    hahaha kau simpan lagi???
    thanks weh.. aku br perasan lah..
    weh,, yg minx coklat 2 along lah..
    aku kenal tulisan dy..hehehe

    Post a Comment