semakin keliru

  • on Friday, March 04, 2011
  • p/s: luahan perasaan dikala stress melanda...xnk bc pun xpe...janji aku stress ak kurg...

    entah la...sejak akhir2ni sume post ak mcm sedey jer
    aku bukanye ape...sbb ble ak sdey jer ak sempat nak tulis kat blog
    ble xsedey mcm2 nak tulis tp ade jer halangan
    skrg ni ak raser idup aku mkn xterurus..
    mcm2 terjadi..
    konflik ngan kwn..konflik ngan classmate..
    mcm2 la...sume bende ni ptotnyer xterjadi..
    or mungkin Allah dah aturkan sesuatu yg lebey baek..

    skrg ni lagi 3 minggu jer nak final..
    sume result test ak teruk2..
    dean list ag sem ni??...mcm susah jer..
    di tmbah plak ngan conflik dalaman, luaran, tepian, atasan,
    sume la ade....
    kdg2 raser penat dah...
    sume ni terjadi ade atas sbb dri ak sndri..
    ye aku akui ak bersalah n ak terlalu emosi..
    kdg2 kita kne sedar..tu la sifat unik yg ade pd kwn/sahabat kita..
    kalau sifat unik tu xbrape nak diterima...
    tlg2 la tegur..sbb semua org berbeza pendapat n tafsiran..
    kalau semua org ade sikap yg same mcm kita..
    hidup ni xkan meriah..
    hidup  ni pasti bosan..
    sbb tu Allah cipta kita laen2...
    supaya kita sama2 discover setiap org..
    cara n bagaimane...yg baik mungkin kita boleh kongsi or tiru..
    yg xbaik kita sama2 ubah..atau improve jd lebih baik sikit..
    tu pun dah memadai..
    kdg2 ego yg jadikan kita terlalu taksub ngan dri kita..

    mungkin kita dah immune ngan setiap yg berlaku..
    tapi harus kita ingat...kawan adalah salah seorg yg bayak mengajar kita..
    biarpun kwn tu baek atau jahat..
    sedikit sebnyak pasti ade pengajaran yg boleh kita dpt dri dieorg..
    hargai kwn ble die ade dgn kita..
    jgn kita musuhi die..sbb pasti dan pasti..
    satu hari nanti....ade bnda laen lagi yg boleh kita dapat or plajari..
    walau seteruk mane kwn kita..
    kita try utk adapt..klau xleh gak..
    jgn membenci/kutuk or sbgainye..
    hnya diam...itu la yg terbaik...

    idup ni bukan mudah...kdg2 kita rase kita la yg hebat..
    kita la yg pndai buat itu..buat ini....
    tp nti dlu...jgn angkuh...kita xkan selalu kat atas k...
    kdg2 kita kat bwh..
    kalau bukan skrg...mungkin hari2 laen...
    kita bukannye rini hidup...sok mati...
    insyaAllah klu umur pnjang...kta akan hidup puluh2 tahun...
    mcm2 bole terjadi...sedangkan dlm seminggu mcm2 bole terjadi...
    ape ntah lagi puluh2 tahun...

    so jom kita sama2 ukur/pantau/tnye/cermin/fahami dri kita sndri..
    kalau rase kita yg terbaik...cpt2 ubah pemikiran cm tuh...
    sbnarnye kita salah...ade lagi yg terbaik dri kita..
    cume kita jer xperasan atau wat2 xtau...
    so. jgn cepat melatah atas pe yg berlaku

    aku xpandai ckp.
    aku bukan seorg pemimpin yg berkaliber,
    aku bukan sorg kwn yg baik,
    aku bukan malaikat,,
    aku juga ade hati dan perasaan,
    aku xleh puaskan hati sume org..
    tp ak ttp berbngga ngan dri aku,
    cume aku perlu lagi effort tok jadi yg terbaik..
    aku akan usha..setiap manusia mmg xkan terllepas dri wat silap..
    samada nak maafkan or xnak..tu pilihan kita..
    kita yg tentukan hala tuju hidup kita sndri...





    Ya Allah...
    aku mohon...
    Kau berikanlah kekuatan kepada ak..
    juga rakan2 ku..
    agar setiap ape yg kami pilih..
    adelah pilihan yg terbaik..
    jika ianya bukanlah pilihan yg terbaik..
    Kau pesongkan lah hati kami dri pilihan tersebut..
    dan Kau tunjukkan lah ape yg terbaik untuk kami..
    amin!!

    0 luahan perasaan:

    Post a Comment