jOm bAcE..

  • on Sunday, June 05, 2011

  • alhamdulilah...
    aku bersyukur sbb Allah masih bagi kesempatan kat ak utk hidup lagi dlm dunia ynag fana ini. Alhamdulilah juga atas kesihatan yang Allah bagi pad Ak supaya dapat beribadat dan menjalankan tanggungjawab sbgai seorg hamba Allah, anak, student, kwn, sahabat dah sebagainya. 



     

    pagi tadi baru jer sampai dri KL, atas urusan kerja utk membuat dokumentari "Jejak Cinta Negara". satu pengalaman yang agak seronok dan mencabar. pengalaman pertama berkerja utk membuat dokumentari, memandu kereta di KL yang sememangnye sesak, sehingga Ak di hon oleh pemandu lain atas kesilapan yang Ak  lakukan, tersekat di jalan kerana jam n byak lagi la....Ak raser beruntung kerana dduk d kampung yang kejadian seperti itu amat jarang Ak temui. 

    pengalaman yang Ak lalui membuatkan dri Ak menjadi lebih matang, tabah, kuat utk menghadapi segala rintangan, cabaran dan ujian dari Allah yang maha kuasa. Betapa  hebat Allah merancang setiap yang berlaku sambil menyelitkan hikmah-hikmah yang akan seseorg itu dapati. Kadang kala kita raser sedeh atas ape ynag berlaku, tapi sebenarnya itu adalah doa yang kita pinta dri Nya dan itulah yang terbaik. kadangkala kita raser Allah belum kabulkan doa kita, tp sebenarnya Allah sudahpun kabulkan..cume kita je yg xperasan semua tuh. Walaupun berat utk kita terima apa yang Allah tetapkan utk kita...tp kita mesti pikir dari sudut positif.

    melalui facebook, ade yg cakap Ak ni sedang bercinta, ade yang ckp Ak ni sedang bersedih, hanya yang mengetahui ape ynag berlaku pada dri Ak ni la yang tahu persis ape yang berlaku. Kadang kala sukar utk Ak menyimpan ape yang berlaku, tapi hanya Allah saje yang mengetahui dan tpt untuk Ak belindung dan memohon keredhaan. 

    pembacaan dri internet dan novel bnyak menyedarkan Ak atas ape yang berlaku, dari situ ak belajar untuk jadi muslim yang sejati, ak belajar untuk menjadi hamba Allah yang betol-betol taat. benar kata orang, melalui  agama la kita boleh mendapat ketenagan, melalui cara dengan kita dkt dgn Rabb..kita akan peroleh ketenagan, tapi yang penting hati biar ikhlas, cube sedaya upaya utk ikhlaskan hati, pasti bnayk ganjaran yg akan d trima insyaAllah..



    Khusus buat kawan seperjuangan yang sorang ni, semoga Allah beri hidayah kpd kau agar kau boleh menjadi seorang muslim yang sejati. Ak cume nak kau tahu yang Ak xde simpan dendam kat kau, Ak harap satu hari nanti kau akan berubah menjadi yang terbaik dan kalau boleh seseorg yang mendapat hidayah dari Allah supaya, jika Allah telah takdirkan utk kita tidak menjadi sahabat di dunia, mudah-mudahan kita boleh menjadi sahabat bila di akhirat kelak, insyaAllah...




    0 luahan perasaan:

    Post a Comment