rEaliTi keHidupaN..teRima kaSih KAMU..

  • on Wednesday, June 08, 2011

  • "Belajar Dari Kesilapan" 

    Kata-kata sebegini adalah ungkapan yang biasa kita dengar apebila seseorg tu telah melakukan kesilapan atau mendapat result ynag kurang memberagsangkan utk membanggakan ibu dan ayah atau ape saje perkara ynag tidak mencapai matlamat dan objektif ynag kita kehendaki. Tp persoalanyer..adakah betul semua org akan belajar dri kesilapan??..soalan ini sepatotnya ditujukan kpd dri sendri..adekah benar..kita menjadikan kesilapan ynag telah dilakukan sebagai panduan atau guideline utk kita supaya tidak melakukan kesilapn yang seumpama itu??..

    Bagi ak...aku adelah seorg ynag sangat keras kepala, kalau tanpa ade yang cube bantu atau tlg ak, ak pasti aku tidak akan belajar dri kesilapan tersebut. Tp pokoknyer..terletak pade dri ak sndri..kadg kala ak seperti belum sepenuhnya menerima hidayah dri Allah utk belajar dri kesilapan. kadang kala masih lagi kesilapan yang sama ak lakukan walaupun hati ini mampunyai niat untuk berubah..

    Bagi aku juga..untuk berubah bukanlah perkara yang mudah. Ianya perlukan masa bagi seseorg utk berubah. Untuk menyesuaikan dri dengan suasana dan keadaan yang baru mmg memerlukan masa. berubah diri untuk jadi yang lebih baik adalah sesuatu yang perlu, walaupun sedikit tp biarkan ianya istiqomah. Lama kelamaan, pasti ianya akan menjadi sebahagian dari kita. 

    ++++++++++++++++++++++++++++++

    Jangan ckp tak serupa bikin
    Kalau kita bersyukur dengan apa yang kita ada, Allah akan tambah lagi nikmat tersebut, tapi kalau kita ingar, nantilah azab yang pedih dari Allah...

    untuk peringatn dri ini supaya tidak mengulai kesilapan yang pernah dilakukan, maafkan diri ini andai masih ada yang kurang, Percayalah...aku juga sedang berusaha utk berubah memilih kehidupan ynag lebih baik dari sekarang...insyaAllah..










    0 luahan perasaan:

    Post a Comment